Annet

ARP
Vi er ny Norsk distributĂžr av ARP bolter.
Varer pÄ lager.

Vi er stolte av Ä vÊre Norsk importÞr og distributÞr av ARP racing products. ARP er bolter til ulik bruk i motorer med sÊrlige krav. Alle seriÞse motorbygg har ARP rÄdebolter, studs etc. Vi har allerede fÄtt inn en mengde aktuelle produkter. Se vÄr liste overlagerfÞrte varer. Her kan du laste ned katalog over alle ARP sine produkter.

Filter
Landets stĂžrste lager av ventiler!

Vi er forhandler for Mahle.
Mahle er en av verdens stÞrste produsent av filter. Vi har en mengde oljefilter til meget gunstige priser pÄ lager.

Flexhone verktĂžy
Ved overhaling av motor eller bytting av ringer/stempel mÄ overflaten alltid hones. Flex-hone gjÞr jobben enklere, resutatet bedre og gir Þnsket kryssmÞnster.

For smÄ og store verksteder, og for industrien.
Flex-Hone finnes i dimensjoner fra 4 mm til 1 m i diameter.
Det leveres i 5 forskjellige legeringer og i korning fra 20-800. Flex-Hone finnes pÄ vÄrt lager. Motorsylinder: 120 korning
Bremsesylinder: 180 korning
Hydraulikksylinder: 240 korning

Enkel i bruk:
Velg fĂžrst verktĂžy med rett dimensjon.
Sett verktÞyet inn i en langsomtgÄende drill, 150-1000 o/min. Sprut inn litt hone olje i arbeidstykket. Flex-hone spesial honeolje gir lengre levetid pÄ verktÞyet.
Sett verktĂžyet mot arbeidstykket, og start drillen samtidig som verktĂžyet presses inn.
FÞr verktÞyet opp og ned for Ä oppnÄ et kryssmÞnster.
Husk nĂžye rengjĂžring av arbeidstykket etter honing.
Du kan ogsÄ printe ut "valg av verktÞy" og "brukerveiledning med tegninger" herfra.

Honefakta:
Motoroverhalere er tradisjonelt en viktig brukergruppe for honing. Honing blir brukt for Ä fjerne bearbeidingskiktet etter boring, samt for Ä fÄ runde, sylindriske hull. I tillegg Þnsker man kontrollert ruhet i motorsylinderne. (Man kan ogsÄ grovhone i stedet for Ä bore en motorsylinder). Grunnen til kravet om kontrollert ruhet skyldes: Man Þnsker en ruhet stor nok til at de nye stempelringene hurtig skal slipes til, men ikke sÄ stor at de slites for mye. Videre mÄ den ikke vÊre for fin, for da vil sylinderveggen poleres. I begge tilfellene vil motoren begynne Ä bruke olje. Videre har man funnet at det 'berÞmte' honemÞnsteret holder bedre pÄ motoroljen enn andre overflatemÞnster.

For priser se vedlegg:
Brukerveiledning.jpg (367,4 kB)
Valg av verktĂžy.jpg (502,1 kB)

Nikasil belagte cylindre
Nikasilbelagte sylindre fra vÄrt lager. Nika-tech. Panteordning. Markedets beste belegg. Vi selger og distribuerer i bÄde Norge og Sverige.

STORT LAGER Vi tilbyr nÄ nikasilbelagte sylindre fra vÄrt lager. De typer vi ikke har pÄ lager kan vi skaffe pÄ 14 dager. For raskest mulig levering og lavest mulige pris har vi en panteordning.

Nikasil er et varenavn med litt ulike skrivemÄter etter hvilken leverandÞr som eier patentet. Nikasil er et belegg bestÄende av Nikkel og Silisium som legges elektrolyttisk pÄ sylindrene. Nikasil mÄ ikke sammenlignes hverken prismessig eller kvalitetsmessig med andre typer belegg som pÄfÞres kjemisk eller kaldt. Nikasil blir idag valgt av flere av motorprodusentene med spesielle krav til kvalitet. Audi, Ducati, Rotax, KTM etc.

Det er ogsÄ ulik kvalitet mellom de ulike nikasil produsentene. Ettermarkedsbelegg fra Europa eller England er kjent for Ä ha betydelig lavere kvalitet bÄde nÄr det gjelder slitestyrke og levetid. Vi har samarbeidet med Sintef Materialteknikk i Trondheim og har valgt det belegget med hÞyest kvalitet.. Kun det beste er godt nok for din motor og vi har derfor innledet samarbeid med de leverandÞrer med markedets beste belegg, med enerett til bÄde Norge og Sverige.